Strona g艂贸wna Marketing Inspiracje dla online marketera – gdzie ich szuka膰?

Inspiracje dla online marketera – gdzie ich szuka膰?

 Przeczytasz w: 12 min.
2
1
inspiracje-dla-online-marketera

Znajomo艣膰 trend贸w, kt贸re przejawiaj膮 si臋 w bran偶y marketingu jest jednym z najwa偶niejszych aspekt贸w zwi膮zanych z przeprowadzaniem kampanii odpowiedniej dla potrzeb klient贸w. Dobranie narz臋dzi oraz opracowanie strategii jest 艂atwiejsze, je偶eli posiadamy inspiracje. Dzi臋ki nim 艂atwiej zrozumiemy pewne mechanizmy i wypracujemy w艂asn膮 metod膮 dzia艂ania, by膰 mo偶e inn膮 od wszystkiego, z czym si臋 do tej pory spotykali艣my.

Online marketer, e-marketer czy po prostu specjalista ds. marketingu online, musi by膰 na czasie z najnowszymi rozwi膮zaniami, kt贸re pomog膮 mu realizowa膰 cele – a te najwa偶niejsze to oczywi艣cie przekonanie potencjalnego klienta do zakupu czy zrealizowania/zam贸wienia us艂ugi. Poni偶ej przedstawi艂em internetowe 藕r贸d艂a inspiracji, kt贸re warto przegl膮da膰 na bie偶膮co. Zaczniemy od Twittera, kt贸ry stanowi trybun臋 dla lider贸w opinii oraz marek – to tam znajdziemy naj艣wie偶sze wzmianki na temat dzia艂alno艣ci marek czy podlinkowane artyku艂y. Nast臋pnie przejd臋 do blog贸w oraz portali, przedstawi臋 r贸wnie偶 inspiracje od Google’a, by finalnie zach臋ci膰 do prasy tradycyjnej i 艣ledzenia brand贸w. Na koniec ciekawostka.

 

1. Twitter

CBOSTweety CBOSu to skr贸cone informacje z raport贸w oraz bada艅, kt贸re przedstawiaj膮 r贸偶nego rodzaju dane demograficzne, informacje o spo艂ecze艅stwie, czy nastroje w grupach spo艂ecznych. Wnikliwa analiza mo偶e pom贸c marketerowi przede wszystkim w zrozumieniu potrzeb konsument贸w.

JohnDeere

Chocia偶 marka zajmuje si臋 produkcj膮 maszyn, z kt贸rymi niewiele z nas ma cokolwiek wsp贸lnego, ich forma komunikowania si臋 jest bardzo przyjemna. Marka z do艣膰 niszowym produktem potrafi przygotowa膰 takie komunikaty, kt贸re zach臋ci膰 do zg艂臋bienia wiedzy mog膮 nawet (a mo偶e przede wszystkim) laik贸w.

Lockheed MartinAmeryka艅ska marka to nie lada gratka nie tylko dla fan贸w militari贸w ale r贸wnie偶 dla marketer贸w. Kluczow膮 inspiracj膮 mo偶e by膰 w ich przypadku 艂atwo艣膰 ogrania stosunkowo trudnego tematu oraz przedstawienie w艂asnych produkt贸w w艂a艣nie takimi jakimi maj膮 by膰 – pot臋偶nymi i doskona艂ymi.

 

2. Blogi

Paul Boag

PB to autor bloga, kt贸rego g艂贸wne has艂o g艂osi „Sta艅 si臋 ekspertem UX”. S艂owa ta znajduj膮 odzwierciedlenie w contencie znajduj膮cym si臋 na stronie. Wiedza dawkowana jest w optymalnej cz臋stotliwo艣ci oraz porcji, za艣 sam spos贸b podania rzeczywi艣cie pozwala poczu膰 nam czym jest user experience.

Digital SynopsisMarketer powinien mie膰 poczucie estetyki oraz zna膰 chocia偶 kilka interesuj膮cych zastosowa艅 grafiki. Digital Synopsis to miejsce pe艂ne inspiracji. Pocz膮wszy od prezentacji atrakcyjnych font贸w, przez dob贸r palety kolor贸w podkre艣laj膮cych zwi膮zek brandu z jego warto艣ciami, po przegl膮d logotyp贸w najmocniej odpowiadaj膮cych to偶samo艣ci marek.

Backlinko

Blog zawiera wzgl臋dnie niewielk膮 ilo艣膰 artyku艂贸w, jednak偶e ich obj臋to艣膰 oraz jako艣膰 to content wysokich lot贸w. Porady skierowane s膮 do os贸b na dowolnym etapie znajomo艣ci zagadnie艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem stron internetowych. Temat SEO chocia偶 bardzo obszerny i cz臋sto zahaczaj膮cy o skomplikowane wdro偶enia wymagaj膮ce znajomo艣ci j臋zyk贸w programowania, powinien by膰 znany przynajmniej w podstawowym stopniu ka偶demu marketerowi pracuj膮cemu w internecie.

MozPodobnie, jak Backlinko – MOZ jest blogiem, kt贸rego g艂贸wnym zagadnieniem jest SEO. Porady przygotowywane s膮 przez ekspert贸w i strateg贸w komunikacji marketingowej maj膮cych wieloletnie do艣wiadczenie, zatem mo偶emy oczekiwa膰, 偶e content stanowi膰 b臋dzie dla nas nie tylko zastrzyk wiedzy, ale inspiracje, zw艂aszcza, 偶e wi臋kszo艣膰 nowinek przychodzi do Polski z USA, z przynajmniej kilku, a najcz臋艣ciej kilkunastu-miesi臋cznym po艣lizgiem.

WordStream

Has艂o bloga WordStream sugeruje, 偶e nauczymy si臋 prowadzi膰 online marketing szybko i przyjemnie. Oczywi艣cie proces ten nie jest tak prosty, aczkolwiek tre艣ci prezentowane na blogu nale偶膮 do bardzo interesuj膮cych i okraszonych wyj膮tkowo trafnymi przyk艂adami oraz dowodami pod postaci膮 przeprowadzonych bada艅 i analiz.

HubSpotBlog HubSpot pozwala na zapoznanie si臋 z nowinkami w 艣wiecie marketingu oraz odkrycie istotnych trend贸w, kt贸re w nied艂ugim czasie mog膮 si臋 zwyczajnie upowszechni膰. Blog stanowi膰 mo偶e inspiracje nie tylko dla online marketer贸w , ale r贸wnie偶 dla wszystkich os贸b, kt贸re chc膮 zg艂臋bia膰 tajniki skutecznej komunikacji w internecie.

Kissmetrics

Jak wcze艣niej wspomnia艂em, celem marketingu jest zwi臋kszenie sprzeda偶y. Warto dowiedzie膰 si臋 jak to zrobi膰 optymalizuj膮c dotychczasowe dzia艂ania oraz rozwijaj膮c swoje strategie o nowoczesne wdro偶enia – tego dowiemy si臋 w艂a艣nie dzi臋ki Kissmetrics.

Logo Design LoveKsi膮偶ka o tym samym tytule, autorstwa Davida Airey’ego, to pozycja obowi膮zkowa dla wszystkich grafik贸w, projektant贸w oraz fan贸w wizualnych element贸w marek. Content bloga, tworzony przez autora ww. dzie艂a, przedstawia doskona艂e przyk艂ady element贸w identyfikacji wizualnej oraz subiektywne rozwa偶ania na temat projektowania. Je偶eli chcemy dowiedzie膰 si臋 w jaki spos贸b wp艂ywa膰 na emocje konsument贸w wykorzystuj膮c ich pragnienia obcowania z czym艣 estetycznym i po prostu dobrze wygl膮daj膮cym – Logo Design Love sprawdzi si臋 doskonale.

 

3. Portale

Search Engine Land

W mojej ocenie najwa偶niejszy i bardzo rzetelny portal przedstawiaj膮cy wszelkie zagadnienia zwi膮zane z marketingiem w wyszukiwarce. Wed艂ug statystyk z netmarketshare.com zdecydowanym liderem rynku wyszukiwarek jest Google. Posiada 81% udzia艂u, co przy nieca艂ych 7% Binga jest ogromn膮 przewag膮. Z tego te偶 wzgl臋du gros wiadomo艣ci na SEL po艣wi臋cony jest w艂a艣nie Google’owi.

Planeta SEOMiejsce, kt贸re przedstawia w trybie rzeczywistym odno艣niki do wpis贸w firm i niezale偶nych bloger贸w na ich stronach internetowych. To swoiste kompendium wiedzy, kt贸r膮 – b臋d膮c online marketerem – nale偶y uzupe艂nia膰 regularnie, a najlepiej codziennie. Na Planecie SEO znajdziemy wzmianki na temat nowo艣ci w pozycjonowaniu, raporty zwi膮zane z kampaniami content marketingowymi, dane dotycz膮ce sposob贸w komunikacji w mediach spo艂eczno艣ciowych czy praktyczne porady doskonal膮ce wiedz臋 w zakresie Google AdWords.

Awwwards

Chcesz wiedzie膰 jak wygl膮da nowoczesna strona internetowa? Zajrzyj na Awwwards. To doskona艂e miejsce do szukania inspiracji, w chwili kiedy Tw贸j klient zapragnie nowej szaty graficznej dla istniej膮cej domeny lub zjawi si臋 kto艣, kto da Ci woln膮 r臋k臋 w wymiarze tworzenia nowej identyfikacji wizualnej.

Inbound.orgInbound stanowi swego rodzaju odpowiednik Planety SEO, jednak偶e jest znacznie bardziej rozwini臋ty – posiada np. mo偶liwo艣膰 za艂o偶enia konta i wyznaczenia zakresu tematycznego, kt贸ry nas interesuje. Istotn膮 kwesti膮 jest r贸wnie偶 mo偶liwo艣膰 komentowania i otrzymywania za cenne wskaz贸wki pochwa艂. Inbound to pozycja obowi膮zkowa dla online marketer贸w, kt贸rzy chc膮 paralelnie rozwija膰 wiele zdolno艣ci i by膰 na czasie 24/7.

Brand24

Narz臋dzia Brand24 nie trzeba przedstawia膰, gdy偶 zdoby艂o ju偶 wielki rozg艂os. Istotn膮 sk艂adow膮 strony jest tak偶e blog, kt贸ry cechuje si臋 skompresowanymi w obj臋to艣ci artyku艂ami, kt贸re to jednak nie trac膮 przy tym nic ze swej warto艣ci. Miejsce godne odwiedzin, zw艂aszcza wtedy kiedy nie mamy czasu na zg艂臋bianie wielostronicowych raport贸w.

GoodUINie jest to ani blog, ani portal we w艂a艣ciwym tego s艂owa znaczeniu, ale uzna艂em, 偶e w艂o偶enie linku w to miejsce b臋dzie dobrym pomys艂em. GoodUI to komplementarna wiedzy w zakresie projektowania interfejsu u偶ytkownika i wszelkiego rodzaju element贸w sk艂adowych strony www. Za pomoc膮 dw贸ch grafik por贸wnawczych mo偶emy da膰 (lub nie) przekona膰 si臋 do rozwi膮za艅, kt贸r膮 poprawi膮 zadowolenie u偶ytkownika, sk艂aniaj膮c go na przyk艂ad do podj臋cia decyzji zakupowej.

UX Booth

Portal UX Booth to nie tylko miejsce dla prawdziwych zapale艅c贸w UX, ale tak偶e dla online marketer贸w. Portal dzi臋ki bardzo przyjaznej formie artyku艂贸w, pozwala zg艂臋bi膰 te bardziej przyst臋pne i te wymagaj膮ce pewnego obycia tematy.

Smashing MagazineJu偶 na samym starcie mo偶emy dowiedzie膰 si臋, 偶e Smashing Magazine to portal nie tylko o marketingu, ale tak偶e wielu innych aspektach, kt贸rych chocia偶by pobie偶na znajomo艣膰, pozwoli nam lepiej partycypowa膰 w 艣wiecie specjalist贸w z w艂asnymi wizjami i w艂asnymi pomys艂ami. Portal to nie tylko inspiracje ale r贸wnie偶 proste przewodniki po 艣wiecie designu, projektowania graficznego, zarz膮dzania stronami internetowymi i wprowadzania na nich mniejszych b膮d藕 wi臋kszych zmian.

NowyMarketing

Doskona艂e 藕r贸d艂o informacji o nowinkach w marketingu. 殴r贸d艂o cennych przyk艂ad贸w oraz inspiracji, zw艂aszcza dla os贸b, kt贸re ceni膮 sobie wiedz膮 w obszaru komunikacji polskich marek celuj膮cych w polskiego konsumenta. Mam przyjemno艣膰 publikowa膰 na NowymMarketingu, moje artyku艂y mo偶ecie przeczyta膰 odpowiednio wchodz膮c w ten odno艣nik – zapraszam.

WiredAle co technologia, biznes i nauka ma wsp贸lnego z marketingiem? O wiele wi臋cej, ni偶 mo偶na by przypuszcza膰. To przecie偶 w艂a艣nie 艣wiat nauki i nowych technologii pozwala na tworzenie nowych rozwi膮za艅 w marketingu, jak chocia偶by chatboty, zautomatyzowane wysy艂ki e-maili, aplety do tworzenia prostych infografik itd. Wired przedstawiania warto艣ciowe artyku艂y o wysokim stopniu nasycenia contentu wiedz膮 i innowacj膮.

Business Insider

Portal podobny w kontek艣cie do Wired, r贸偶nica polega tutaj na obcowaniu z tre艣ciami dostosowanymi r贸wnie偶 do polskiego odbiorcy – nie tylko w sferze j臋zykowej, ale r贸wnie偶 w kontek艣cie. Inspiracji w technologicznym dziale Business Insider znajdziemy wiele, nie gwarantuj臋, 偶e ka偶dy od razu je dostrze偶e, jednak偶e regularne czytanie serwisu to spos贸b na przyswojenie cennej wiedzy, kt贸r膮 z pewno艣ci膮 pr臋dzej czy p贸藕niej wykorzystacie w praktyce jako online marketerzy.

Wirtualne MediaChocia偶 w g艂贸wnym obszarze tematycznym portal Wirtualne Media traktuje o nowo艣ciach w telewizji, radio czy prasie, tak偶e i 艣wiat komunikacji internetowej ma tutaj swoje miejsce. Autorzy cz臋sto analizuj膮 Facebooka, Google’a, dzia艂alno艣膰 popularnych start-up贸w czy wzloty i upadki marek. Z kolei dzia艂 PR to w du偶ej mierze sfera aktualno艣ci ze 艣wiata brand贸w.

Social Media Today

Portal, kt贸ry mo偶na okre艣li膰 mianem internetowego dziennika. Liczba nowych informacji przyt艂acza, ale to dzi臋ki niej mo偶na by膰 na bie偶膮co ze wszystkim co nowe w mediach spo艂eczno艣ciowych. Dla os贸b, kt贸re na co dzie艅 maj膮 z nimi do czynienia w pracy zawodowej, pozycja obowi膮zkowa.

ForbesChocia偶 Forbes kojarzy si臋 z raportami odno艣nie bogactwa ludzi, to znajdziemy tam tak偶e 艣wietnie redagowany dzia艂 traktuj膮cy o mediach spo艂eczno艣ciowych. Forbes imponuje nie tylko przedk艂adanymi zagadnieniami, ale r贸wnie偶 poziomem merytorycznym i ilo艣ci膮 artyku艂贸w. Warto doda膰, 偶e Forbes pomaga zrozumie膰 wiele mechanizm贸w marketingu od strony, na kt贸rej najbardziej zale偶y naszym zleceniodawcom – finansowej. Dzi臋ki temu portal mo偶e by膰 inspiracj膮 dla dzia艂a艅 online marketera – rozumiej膮c sfer臋 finansow膮, 艂atwiej przekalkulujemy rachunek zysk贸w i strat.

Enterpreneur

Drugi, po Forbesie, ci臋偶szy element niniejszego zestawienia. Enterpreneur to nie tylko – jak g艂osi sama nazwa portalu – miejsce inspiracji dla CEO. Zar贸wno osoby, kt贸re odpowiadaj膮 za konkretny projekt czy kampani臋 marketingow膮 jak i adepci marketingu, mog膮 tam znale藕膰 informacje, kt贸re dodadz膮 im skrzyde艂 i popchn膮 ich karier臋 we w艂a艣ciw膮 stron臋. Mierzenie si臋 z trudnymi poj臋ciami i zrozumieniem mechanizm贸w rz膮dz膮cych sprzeda偶膮 lub jej brakiem wymaga czasu i wytrwa艂o艣ci, jednak偶e skutkiem takich dzia艂a艅 jest mi臋dzy innymi 艂atwiejsze negocjowanie czy przekonywanie klient贸w do wizji, kt贸re mu przed艂o偶ymy.

 

4. Google

The KeywordW poszukiwaniu inspiracji nie spos贸b pomin膮膰 materia艂贸w, kt贸re przygotowywane s膮 przez sam zesp贸艂 firmy Google. Na blogu o wdzi臋cznej nazwie „The Keyword” odkryjemy inspiruj膮ce historie, kt贸re zwi膮zane s膮 z oprogramowaniem lub us艂ugami marki. Nie s膮 to zwyczajne instrukcje obs艂ugi, lecz pe艂ne inspiracji wskaz贸wki, dzi臋ki kt贸rym samodzielnie 艂atwiej stworzysz bogate w jako艣膰 i unikalno艣膰 w kontek艣cie merytoryki tre艣ci.

Google Trends

Na moim blogu Google Trends mia艂 okazj臋 ju偶 go艣ci膰. To uniwersalne i bardzo 艂atwe w u偶yciu narz臋dzie to nie tylko spos贸b analizowania trend贸w zwi膮zanych z wyszukiwaniem ale r贸wnie偶 odkrywanie tego, co w chwili obecnej lub w najbli偶szym czasie mo偶e skoncentrowa膰 na sobie uwag臋 tysi臋cy lub milion贸w os贸b. 艢ledz膮c Google Trends nie tylko zapoznajesz si臋 z tym co 艣wie偶e i innowacyjne, ale r贸wnie偶 zapobiegasz omini臋ciu wa偶nych kwestii, kt贸re mog膮 by膰 istotne z punktu widzenia prze艂o偶enia zdobytej wiedzy na praktyk臋 i prac臋.

 

5. Prasa

Magazyn Online MarketingTo kto艣 wci膮偶 czyta pras臋 papierow膮?” My艣l臋, 偶e cz臋艣膰 z Was jest zdania, 偶e przecie偶 wszystko mo偶na znale藕膰 w internecie. Ale czy na pewno? O ile nie decydujemy si臋 na pakiet 艂膮czony (wersja papierowa + PDF), to w przypadku niekt贸rych pism, nie b臋dziemy mieli dost臋pu do pewnych danych, je偶eli nie zapoznamy si臋 z nimi w spos贸b tradycyjny. Magazyn Online Marketing o nak艂adzie 7000 egzemplarzy jest periodykiem wydawanym co dwa miesi膮ce. Mo偶emy go zam贸wi膰 w formie prenumeraty. Magazyn jest pe艂en wiedzy, i to jakiej wiedzy. Konkretne przyk艂ady, konkretne dane, konkretne wskaz贸wki i sugestie cel贸w. MOM to solidna dawka inspiracji dla online marketera.

 

6. Marki

AliExpress

Chocia偶 wspomnia艂em ju偶 o dw贸ch markach w przypadku inspiracji z Twittera, chcia艂bym jeszcze wspomnie膰 o dw贸ch spo艣r贸d najwi臋kszych na 艣wiecie, kt贸re zna ka偶dy z nas. AliExpress to potentat w segmencie e-commerce. Chocia偶 sama sprzeda偶 w internecie nie wydaje si臋 by膰 niczym inspiruj膮cym w przypadku „moloch贸w”, to AliExpress wyr贸偶nia si臋 w formie podania tre艣ci i komunikat贸w. Jest bezpardonowy, nie owija w bawe艂n臋 i stawia na piedesta艂 cz臋sto te produkty, kt贸re na pierwszy rzut oka s膮 艣mieszne lub wr臋cz niesmaczne. To w jaki spos贸b AliExpress pozwala je przedstawia膰 to materia艂 na wielostronicowe analizy.

Coca-ColaMarka Coca-Cola znana jest ze swoich bardzo bogatych, dobrze zakrojonych reklam i kampanii marketingowych. Marka wyceniana jest na ponad 73 miliardy dolar贸w – ma zatem kapita艂 na rozw贸j i dbanie o sw贸j wizerunek. Nic nie stoi na przeszkodzie aby do komunikacji wprowadzi膰 emocje i sympatyczny klimat. W艂a艣nie w ten spos贸b prowadzony jest blog firmowy – pe艂en relacji z event贸w, nowych pomys艂贸w na sprzeda偶 swoich produkt贸w czy historii konsument贸w.

 

7. Offtopic

Showerthougths

Ciekawostk臋 zostawi艂em oczywi艣cie na sam koniec. Chocia偶 miejsce, kt贸re Wam polecam nie jest w 偶aden spos贸b bezpo艣rednio zwi膮zane z marketingiem, to daje do my艣lenia i nierzadko powoduje zapalenie si臋 偶ar贸wki, kt贸ra odpowiada za pomys艂y i idee. Showerthoughts czyli „my艣li pod prysznicem” to popularny subreddit portalu reddit. U偶ytkownicy zamieszczaj膮 tam my艣li, kt贸re przysz艂y im do g艂owy w艂a艣nie podczas brania prysznicu. Nierzadko obfituj膮 one w dot膮d niezapisane prawdy – co艣 w sam raz dla os贸b kreatywnych, dla online marketer贸w.


Je偶eli chcesz poleci膰 inne warto艣ciowe miejsca, kt贸re mog膮 stanowi膰 inspiracj臋 podczas pracy z mark膮 w internecie, podziel si臋 nimi w komentarzach.

2 komentarze

  1. Mateusz Czech

    11 sierpnia 2017 na 07:28

    Cze艣膰 Radek i super zestawienie 馃檪 Tym bardziej nam mi艂o, 偶e pami臋ta艂e艣 o naszym skromnym Brand24! Pozdro 馃檪

    Odpowiedz

  2. anna

    21 sierpnia 2017 na 18:26

    Dla mnie, ” laika ” w takich sprawach, by艂y to naprawd臋 ciekawie po艣wi臋cone minuty. Dobry artyku艂. 馃檪

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Za艂aduj wi臋cej z dzia艂u Marketing

Polecam

Reklamy na czole i inne mniej znane formy marketingu

Ile musieliby wam zap艂aci膰 aby艣cie pozwolili wykorzysta膰 w艂asne czo艂o jako form臋 poruszaj膮…