Pozycjonowanie Wrocław

Data ostatniej aktualizacji: 23.10.2018

Poniższy adres ma na celu weryfikację możliwości wypozycjonowania rzekomo trudnej frazy dzięki wykorzystaniu zawartości niniejszej strony. Zawartość strony nie ma charakteru sprzedażowego oraz nie należy rozumieć jej w charakterze oferty. Zawartość została przygotowana na potrzeby pozycjonowania pod frazę pozycjonowanie Wrocław.

Jeżeli jednak jesteś zainteresowany możliwościami jakie daje pozycjonowanie, sprawdź listę artykułów, które przygotowałem i zamieściłem na swoim blogu – prawdopodobnie wiedza ta będzie dla Ciebie użyteczna.

Pozycjonowanie on-page

Zacznijmy od tematu SEO on-page, czyli przygotowywania zmian w zakresie zawartości strony internetowej. Zmiany te mają na celu poprawić wartość witryny przede wszystkim dla robotów wyszukiwarki, ale nie należy zapominać, że naszym celem jest pozyskanie odbiorców contentu, więc wszystko to co robimy musi być logiczne, uzasadnione, łatwe do przyswojenia – po więcej informacji zapraszam do artykuł na temat pozycjonowania poprzez działania on-page.

Czy pozycjonowanie jest łatwe?

Wszystko zależy od punktu widzenia. Aby zbytnio nie rozwlekać się na ten temat odsyłam do swojego artykułu na ten temat – zobacz pytania i odpowiedzi na temat pozycjonowania dla początkujących – z pewnością rozjaśnisz najważniejsze kwestie.

Pozycjonowanie a UX

Zapewne spotkaliście się z pojęciem doświadczenia użytkownika. Jest ono związane nie tylko z przyjemnymi wrażeniami podczas pobytu na stronie, ale także z efektami pozycjonowania. Zachowanie użytkownika podczas pobytu na stronie może w pewnych aspektach przekładać się na lepsze pozycjonowanie strony internetowej. Więcej na ten temat w artykule o połączeniu SEO oraz UX.

Poprawa prędkości pod pozycjonowanie

Chociaż temat prędkości stron internetowych jest nieustannie poruszany i dzieli zainteresowanych na dwa główne obozy:

  • prędkość www ma znaczenie dla pozycjonowania,
  • prędkość www nie ma znaczenia dla pozycjonowania;

to istotne jest, aby wiedzieć, że pewne parametry związane z prędkością, muszą zostać zoptymalizowane, jeżeli zależy nam na przyciąganiu kolejnych odbiorców. Wolna strona nie wpływa dodatnio na ich odczucia, a jak wspomniałem w akapicie powyżej, może mieć to negatywne konsekwencje dla widoczności naszej strony w Google. Zobacz artykuł o poprawie prędkości stron internetowych.

Czy linki mają znaczenie dla pozycjonowania?

Tak, mają. Ale pełna odpowiedź powinna brzmieć – to zależy. W przypadku części fraz można uzyskać naprawdę dobre rezultaty samym contentem, co potwierdzają moje artykuły. Niestety przeszkodą jest tutaj fakt, że artykuły muszą zostać przygotowane nie pod pozycjonowanie, a pod doświadczenie i naukę naszego czytelnika. Dzięki tworzeniu contentu, który spełnia potrzeby naszych odbiorców, jesteśmy w stanie się dobrze wypozycjonować i generować ruch dla swojej strony. Stworzyłem artykuł, w którym zestawiłem ze sobą nieco cięższy temat – artykuły pisane dla skali globalnej, dla trudnych fraz, warto zerknąć i zobaczyć czy zawsze potrzebujemy linków.

Linki wychodzące a pozycjonowanie

Ten rodzaj linków, który wśród polskich twórców i autorów stron wykorzystywany jest stosunkowo rzadko, niekoniecznie może w jakikolwiek sposób wpływać na pozycjonowanie naszej strony – na pozycjonowanie strony linkowanej – owszem. Czy jednak linkowanie ma sens i kiedy warto to robić? Przeczytajcie mój artykuł na temat linków wychodzących, który przygotowany został w oparciu o analizę tysiąca tekstów.

Linkowanie wewnętrzne w pozycjonowaniu

Ten element sztuki SEO to nic innego jak umiejętne wykorzystanie połączeń w przestrzeni zawartości strony internetowej. Linki wewnętrzne mają za zadanie w sposób naturalny odsyłać użytkownika do zasobów powiązanych lub do innych wartościowych stron znajdujących się w jej architekturze. Zapraszam do artykułu w całości poświęconego linkom wewnętrznym.

Czy pozycjonowanie to tylko linki i pozycja w Google?

Forma pozycjonowania nieustannie rozwija się przez lata i zmienia pod wieloma aspektami. Dostrzegalny jest nie tylko trend budowania pozycji w wyszukiwarce, ale przede wszystkim trend budowania ruchu. To jednak nie wszystko. Coraz więcej przedsiębiorców, także małych firm, potrzebuje konkretnych leadów i konkretnych klientów, cóżże nam z pierwszej pozycji w Google, jeżeli nie generujemy zysków? O rozważaniach na te temat napisałem w artykule odnoszącym się do SEO oraz jego połączenia z growth hackingiem.

Pozycjonowanie stron – czas oczekiwania na efekty

Jednym z najczęściej pojawiających się pytań w przypadku klientów zlecających usługę pozycjonowania jest „a kiedy zobaczę efekty?”. Cóż, najprościej byłoby powiedzieć – „nie mogę niczego zagwarantować, jednakże na pewno w ciągu najbliższych miesięcy„. Rzecz jednak nie jest aż tak trudna do przewidzenia. W przypadku stron targetowanych lokalnie – np. na miasta do 200 000 mieszkańców istenieje spora szansa na pojawienie się w czołowej dziesiątce już po pierwszych 7-14 dniach od rozpoczęcia działań – tutaj rozumiem to jako porządną optymalizację i zapełnienie strony wartościowym contentem.

Generalnie pierwsze efekty mogą być widoczne już na drugi dzień po wprowadzeniu zmian na stronie – spójrzcie do Google Analytics – tam od razu widać czy mamy na stronie więcej użytkowników czy też nie. Klienci jednakże często rozumieją efekty wyłącznie jako finansową konwersję tj. pozyskanie swojego klienta (sprzedaż w sklepie, umowa na usługi itd.). Tak, to zrozumiałe. Aby tutaj móc mówić o konkretnej płynności z trendem wzrastającym, celowałbym bym raczej w okres nie krótszy niż 4-5 miesięcy (a Google podaje nawet widły 4-12 miesięcy).

W uzyskaniu efektów wiele zależy od:

  • wolmenu targetu
  • trudności fraz
  • ilości konkurentów
  • ilości pracy konkurentów
  • typu fraz (niektóre z nich są sezonowe, a to oznacza, że podejmowane są działania kosztujęce dziesiątki, jeżeli nie setki tysięcy złotych, aby w krótkim okresie zdobyć „topy”)
  • działań dodatkowych firmy (np. PRu)
  • czasu poświęconego na pracę
  • możliwości technologicznych jakimi dysponuje strona

Jednoznaczne ramy czasowe nie są możliwe do podania, ale faktem jest, że często efekty możemy uzyskać szybciej pozycjonując się na słowa z długiego ogona z bardzo dużej ilości, miast celować w najtrudniejsze.

Media społecznościowe a pozycjonowanie

Nie istnieją konkretne dowody na wzrost popularności witryny w wyszukiwarce w oparciu o posiadanie profilów z dużą ilością fanów w social mediach. Obsługiwałem duże sklepy internetowe, które mimo ogromnej ilości ludzi na stronie z medium social media (GA), nie odnotowywały spektukularnych sukcesów same z siebie. Typ medium, z którego na stronie lądują userzy, to jedno, a SEO to drugie. Bez pracy na stronie nie można spodziewać się efektów. Bezpośrednio social media nie wpływają na to, jak wysoko w rankingu Google’a się znajdujemy, pośrednio natomiast mogą się przekładać na pozycję. Duża liczba użytkowników (fanów z social mediów) to również różne grupy osób, część z nich może prowadzić bloga, część może zaglądać na fora i udzielać się tam, jeszcze inni posiadają strony firmowe, a na nich bloga, który tematycznie jest bliski naszej branży. Istnieje szansa, że sami wstawią linki do pozycjonowanej strony. Pozyskiwanie fanów w social mediach ma zatem sens, ale nie możemy liczyć na to, że zawsze duża ich liczba będzie się równała doskonałej pozycji w Google.

Bardzo łatwo wskazać można konkretne e-sklepy, które mają 30-50 tysięcy fanów na Facebooku a ich sumaryczna nota w Google (vide: Senuto/Semstorm) z tygodnia na tydzień maleje. Jeżeli jesteście ciekawi, zachęcam do samodzielnych testów.


Dlaczego pozycjonowanie we Wrocławiu?

A dlaczego by nie? Wrocław to całkiem spore miasto – około 300 kilometrów kwadratowych. Na tym obszarze zmieściłoby się 42 015 boisk piłkarskich (zakładając oficjalne rozmiary 105×68 metrów). Podobna liczba do długości maratonu…tak, to nie ma tutaj żadnego znaczenia, ale czemu by o tym nie napisać. Wypozycjonowanie strony pod frazę Wrocław wymaga nieco pracy 🙂 To nie wszystko, w naszym mieście na stałe mieszka około 650 000 mieszkańców, doliczając do tego studentów oraz imigrantów zarobkowych, z pewnością dobijamy do 750 000. To naprawdę sporo. Baza COIG informuje, iż we Wrocławiu znajduje się obecnie około 80 000 firm. Taaaak.

Załóżmy jednak, że realnie działających jest 10% tej wartości, to jest 8000. Biura rachunkowe, sklepy internetowe, mechanicy, hurtownicy, producenci, dostawcy, centra medyczne, firmy transportowe – Wrocław to miasto, w którym wolumen osób potencjalnie zainteresowanych pozycjonowaniem stron internetowych jest ogromny. Choć podejście do poszukiwania firmy oferującej pozycjonowanie dla firm wrocławskich jak i z okolic Wrocławia zmienia się i wychodzi poza wyszukiwarkę, to wciąż dużą rolę odgrywają wyniki organiczne. To właśnie dzięki nim agencje marketingu internetowego, agencje świadczące usługi pozycjonowanie, a także freelancerzy zapewniający wsparcie SEO, mogą liczyć na pozyskiwanie leadów, czyli potencjalnych klientów. To teraz, dla rozluźnienia, kilka autorskich zdjęć z Wrocławia.

Pozycjonowanie firm we Wrocławiu. Zdjęcie przedstawia ulicę Hallera tuż obok CH Borek we Wrocławiu.

No dobra, może to nie jest najwyższej jakości zdjęcie, ale za to jest autorskie, przedstawia Wrocław i nawet ma call to action – kiepskie, ale ma. O lepszych CTA napisałem na blogu. Czyli co, w sam raz pod pozycjonowanie. Zobaczymy co wykluje się z tego w Google Grafika.

Pętla tramwajowa na Oporowie we Wrocławiu. Zamiast tramwajem, możesz jeździć Mercedesem, musisz tylko wybrać pozycjonowanie.

Wrocławskie tramwaje są jakie są. Czemu miałbyś nimi jeździć, skoro możesz spokojnie prowadzić własny biznes, przesiąść się do Mercedesa i czerpać naprawdę duże zyski? Zlecenie usługi pozycjonowania agencji we Wrocławiu, może pozwolić Ci osiągnąć sukces. Naprawdę, serio serio. Przy okazji, chciałbym pochwalić planistów zagospodarowania przestrzennego, to jedna z ładniejszych pętli we Wrocławiu. Tym razem zrobiłem bogatsze CTA, zobaczymy jak będzie wchodzić.

Czy pozycjonowanie na frazy dla Wrocławia jest szybkie?

Jak w przypadku odpowiedzi na wiele innych pytań – niestety to zależy. Przede wszystkim od złożoności, trudności oraz konkurencyjności frazy. Z pewnością jednymi z najbardziej konkurencyjnych branż są biura rachunkowe, wszelkiego rodzaju gabinety urody, kancelarie prawne, frazy dotyczące obiektów turystycznych czy frazy związane z branżą motoryzacyjną (naprawy, serwisy itd.) Powiem tak – nie jest łatwo. Ale nie jest też trudno. No tak średnio bym powiedział, tak średnio.

Jak napisałem już w akapicie o czasie oczekiwania na efekty, wiele zależy od branży i trudności fraz. Nie ma jednakże takich, które są nie do pokonania. Wiele jednakże zależy od budżetu – niezależnie od tego czy wydajemy pieniądze na prace programistyczne, grafikę, content, link building czy on-page SEO, musimy mieć świadomość tego, że prace muszą być wykonywane regularnie. Nieaktualizowana strona często traci w organicu i to jest fakt. Strony, które są często aktualizowane (nie silnik, a zawartość) bardzo rzadko spadają, co więcej – rankują na coraz więcej long taili, a te zebrane zusammen do kupy potrafią przynieść na stronę wielu użytkowników.